My Signet

Blog overzicht

/ Terugblik op 2020 én vooruitblik naar 2021

2020 is een dynamisch jaar geweest. We zijn geconfronteerd met nieuwe uitdagingen, nieuwe manieren van werken en nieuwe manieren van denken. Ondanks een bewogen jaar in verband met COVID-19, mogen we ook terugkijken op een aantal mooie ontwikkelingen. Hieronder een korte uiteenzetting van wat er in 2020 bij Signet gebeurde, maar we kijken vooral uit naar 2021.

Dank voor het vertrouwen in 2020 en graag tot ziens in het nieuwe jaar. Ook dan staan we voor u klaar met een oplossing op maat en ontzorgen we u volledig als het gaat om connectiviteit.


Connectiviteitsoplossingen op maat

De diversteit in omvang, sector, wensen en behoeften van al onze klanten, daagt ons iedere dag uit de beste oplossing op maat te creëeren. Oplossingen die uiteenlopen van een zakelijke, flexibele en schaalbare internetoplossing tot aan complexe netwerkoplossingen waarbij meerdere vestigingen redundant aan elkaar gekoppeld worden. 

Bekijk de videocase met Het Familievarken. In de video laten we zien wat het belang van gegarandeerde connectiviteit is voor een hightech agrarisch bedrijf. 

videocase het familievarken

Uitdagende projecten
Het is onze missie om alle bedrijven met het internet en met elkaar te verbinden. We kijken dan ook met trots terug op alle projecten die we in 2020 hebben uitgevoerd. Zoals het project in samenwerking met MAAS waarbij we verschillende diensten hebben gecombineerd in een intelligente netwerkoplossing.

MAAS levert machines en automaten voor koffie, thee, frisdranken en snacks. Vanuit de wens om de WAN-infrastructuren bij één partij onder te brengen, is er een volledig beheerde, schaalbare MPLS-netwerkoplossing gerealiseerd waarbij het hoofdkantoor en alle 8 depots met elkaar gekoppeld zijn. Deze netwerkoplossing met maximale aandacht voor beschikbaarheid, redundantie en schaalbaarheid, geeft MAAS de digitale slagkracht die het nodig heeft; nu én in de toekomst. Een mooi voorbeeld hoe we als Signet een bijdrage leveren aan de kritsche bedrijfsprocessen van onze klant.

Wist u dat: Onze klanten het verschil maken. We zijn dan ook blij met alle 130 nieuwe klanten die we dit jaar mochten verwelkomen en de nieuwe partnerships die zijn gesloten.

Bedankt!
Naast alle klanten willen we ook onze partners bedanken. Met een totale groep aan partners waaronder AVIT Services, ValueIT, VWC ICT Solutions, Pro Install, Atlan, Aveha Office IT & Telecom, Biemans, Féju Automatisering & Telecommunicatie, Telecommanager en Voice Solutions zijn we in staat om bedrijven volledig te ontzorgen en een totale ICT-oplossing aan te bieden.

De focus op klantervaring voortzetten

Persoonlijk contact, hoge kwaliteit van dienstverlening en een optimale service zijn onze belangrijkste drijfveren. U moet kunnen vertrouwen en voortbouwen op stabiele en betrouwbare connectiviteit. Daar doen we het voor. 

Wist u dat: Signet in 2020 in totaal 113.311 minuten heeft 'geZoomed'.

Het afgelopen jaar hebben wij gekeken hoe we de berichtgeving rondom eventuele verstoringen of gepland onderhoud kunnen verbeteren. Wij snappen als geen ander dat u hiervan op de hoogte wilt zijn en blijven. De vernieuwde, heldere communicatie hierover wordt erg gewaardeerd. Ook het incidentrapport na afloop van de grootschalige DDoS-aanval in september is positief ontvangen. We wisten deze aanval in vergelijking met andere providers snel af te slaan, maar toch was de impact behoorlijk.

De focus die we op klantentevredenheid plaatsen heeft zijn vruchten afgeworpen. We zijn blij met alle positieve feedback en de hoge NPS score. Dit maakt ons trots en motiveert om ook in het nieuwe jaar de beste service en diensten aan te bieden. Want bij Signet nemen we niets voor lief. We blijven iedere dag aangrijpen om te zien waar en hoe we kunnen verbeteren.

Wist u dat: Onze klanten gezamenlijk voor 2.118.769.481 seconden gebeld hebben via onze VoIP-omgeving.

Wat gebeurde er nog meer in 2020?
 

Explosieve groei van DDoS aanvallen
Of de thuiswerksituatie hier de oorzaak van is, is niet met zekerheid te zeggen, maar we hebben in 2020 een explosieve groei van het aantal DDoS-aanvallen gezien. Het aantal DDoS-aanvallen is in de eerste helft van 2020 met 151% gestegen ten opzichte van dezelfde periode in 2019, zo blijkt uit cijfers van Neustar. Om u zo goed mogelijk te informeren over de mogelijke maatregelen hiertegen, stelden we een FAQ samen. Hierin geven we antwoord op veelgestelde vragen als: Welke typen DDoS-aanvallen zijn er? Wat doet Signet ertegen? En wat kunt u er zelf tegen doen. Leest u hem hier nog eens rustig na.

Wist u dat: Wij als collectief team.blue Nederland maar liefst 185 petabyte aan data van en naar het internet hebben gestuurd.

Netwerkredundantie blijkt geen overbodige luxe
Wat is de schade voor uw bedrijf als het internet, de data en het telefoonverkeer door bijvoorbeeld een DDoS-aanval tijdelijk niet beschikbaar is? Netwerkredundantie is geen overbodige luxe als de beschikbaarheid van uw netwerk voor uw bedrijf essentieel is. Met de stijging van DDoS-aanvallen, andere toenemende risico's, en een grotere afhankelijkheid van het internet is het niet voor niets dat onze whitepaper over netwerkredundantie met veel interesse is gelezen.

Wist u dat: Door de samenwerking met 2 nieuwe netwerkpartners bijna 1.000.000 extra aansluitadressen beschikbaar komen.

Glasvezel wordt steeds meer gemeengoed
Door slim samen te werken met meer dan 40 verschillende netwerkpartners (lokaal, nationaal en internationaal) kan Signet uit een compleet pakket aan connectiviteitsoplossingen de best passende oplossing bieden. Door deze unieke werkwijze maken we moeiteloos meerdere verbindingen om bijvoorbeeld redundantie in uw netwerk te creëren, verschillende locaties aan elkaar te koppelen of om uw hoofdlocatie te voorzien van supersnel en schaalbaar glasvezelinternet.

Wist u dat: Wij in 2020 maar liefst 626 KM glasvezel hebben aangesloten ten behoeve van ons eigen netwerk.

In 2020 is de vraag naar zakelijk glasvezel enorm gegroeid en wij verwachten dat dit het komende jaar alleen maar zal toenemen. Om een glasvezelverbinding voor het gehele bedrijfsleven in alle regio’s mogelijk te maken, hebben wij de samenwerking opgezocht met verschillende netwerkleveranciers waaronder Eurofiber, E-fiber, Deltafiber, Glasnet Veghel, Brofiber en WauWau. Veel klanten profiteren al van de voordelen die glasvezel te bieden heeft. Uiteraard houden wij u ook in het nieuwe jaar op de hoogte van het actuele aanbod.

Onze bijdrage aan de wereld van morgen
Signet is gedreven om connectiviteit aan duurzaamheid te koppelen om hiermee de gezamenlijke carbon footprint te compenseren. Dit doen we door bij te dragen aan herbebossingsprojecten in onder andere Madagascar. Bomen planten is een van de manieren om negatieve impact op het milieu te verminderen. En door de inzet van de lokale bevolking wordt tevens de werkgelegenheid in deze gebieden gestimuleerd. Lees de blogpost voor meer informatie over dit duurzaamheidsinitiatief.

Meer goede doelen
team.blue NL en Signet steunen al jaarlijks een goed doel rond de kerstdagen. Deze traditie zetten we dan ook graag door, maar dan als team! We zijn daarom op zoek gegaan naar een goed doel dat aansluit bij onze gezamenlijke waarden en waar we ons allemaal in kunnen vinden. Maak kennis met het eerste goede doel gesteund door team.blue NL: The AFRIpads Foundation!

ISO 9001, 27001 en NEN7510
Kwaliteit staat bij ons voorop, niet alleen voor onze producten maar organisatiebreed. Van het management tot aan de operatie streven wij een zo hoog mogelijke kwaliteit en betrouwbaarheid na. We houden elkaar scherp en kijken continu waar en hoe we kunnen verbeteren.

We zijn er dan ook trots op dat dit aangetoond is met een succesvolle audit waarbij zowel de ISO 27001, NEN 7510 als de ISO 9001 getoetst is door een onafhankelijke auditor. Hiermee voldoen wij aan de erkende internationale veiligheidsnormen voor informatiebeveiliging en kwaliteitsmanagement.

Voor u als klant betekent dit dat de integriteit, beschikbaarheid en betrouwbaarheid van uw gegevens bij ons gewaarborgd is. Wij beheersen op een structurele wijze de risico’s en continue verbeteringen maken integraal onderdeel uit van de processen. Of het nu gaat om informatieveiligheid of de tevredenheid over onze service, wij gaan voor het hoogst haalbare.

signet neemt breedband over

Overname van Breedband
Het is u vast niet ontgaan; in de staart van 2020 heeft Signet op 1 november officieel internetserviceprovider Breedband uit Arnhem overgenomen. Met Breedband bouwt Signet een breder productportolio op en neemt het een sterkere positie in de connectiviteitsmarkt in. Quintijn Knepper, managing director van Signet & Breedband zegt hierover: “De culturele en technische klik is spot-on. We hebben een gedeelde passie om onze klanten het best mogelijke te bieden, wat onze professionele relatie door de jaren heen alleen maar heeft versterkt. Ik ben trots dat we elkaar nu volledig kunnen ondersteunen en samen aan onze toekomstplannen gaan werken”

Lees het nieuwsbericht

Wist u dat: Maar liefst 50 specialisten in de startblokken staan om u de beste connectiviteitsoplossing op maat te bieden.

Vooruitblik 2021

Natuurlijk is het goed om stil te staan bij 2020, maar we kijken nog liever vooruit. In 2021 bestaat Signet maar liefst 25 jaar. Dit gaan we graag samen met u gedurende het jaar vieren. Maar wat staat er allemaal nog meer op het programma? We lichten hieronder alvast een klein tipje van de sluier.

Nieuwe features en producten

Zoals gezegd zullen we ook het aankomende jaar inzetten op optimale service en klantbeleving. Hierbij horen meerdere updates van bestaande tools. Het huidige klantenportaal zal worden vervangen door een nieuwe omgeving met een frisse look and feel en nieuwe functionaliteiten. Hierover volgt binnenkort meer informatie.

Ook zal begin 2021 de Signet Live Chat op onze website worden gelanceerd. Dit biedt u extra mogelijkheid al uw vragen te stellen aan onze specialisten.

Nieuwe producten in ons dienstenportfolio
Signet is continu in beweging en telkens op zoek naar de beste technische oplossingen voor uw bedrijf. Ons product develoment team verwacht updates door te voeren in het internetportfolio en onze 4G-oplossingen. Daarnaast ontwikkelen we verder aan de introductie van een 5G en SD-WAN product, zodat deze technlogie voor u inzetbaar is voor zakelijk betrouwbare oplossingen.

Toekomstige ontwikkelingen

Intensieve samenwerking met Breedband
De overname van Breedband biedt vele voordelen waar we u in 2021 uitgebreid kennis mee laten maken. Er ontstaat namelijk voor beide partijen een breder portfolio met aanvullende diensten en services. Zo krijgt Signet met Breedband een landelijke backbone die langs 22 datacenters loopt en een eigen glasvezelnetwerk van 100 km in de regio Arnhem en Almere. Waar Signet sterk is in managed diensten als anti-DDoS, biedt Breedband bijvoorbeeld managed firewalling aan. Een mooie aanvulling dus waar u het komende jaar nog veel over gaat horen. 

Expansie naar België en Frankrijk
Signet groeit niet alleen qua dienstenpakket maar ook qua netwerkdekking. Naast Nederland zijn we reeds door heel Europa actief met verschillende netwerkpartners. In 2021 focussen we op België en Frankrijk om gevestigde en nieuwe bedrijven te laten profiteren van een snelle, toekomstvaste zakelijke glasvezelverbinding tegen een aantrekkelijk tarief.

Verdere stappen in duurzaamheid
Signet wil structurele stappen blijven nemen voor duurzaamheid om hiermee de gezamenlijke carbon footprint als internetserviceprovider te compenseren. In 2021 zullen we verschillende gelegenheden zoals bandbreedte-upgrades maar ook ons 25-jarig jubileum aangrijpen om de wereld een stukje groener te kleuren.

Houd onze website in de gaten en volg ons op social media voor de laatste updates.

Wij wensen u een mooie afsluiting van 2020 en al het beste voor 2021!


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Blog overzicht

Auteur: Signet-redactie

Is de auteursnaam die we gebruiken wanneer een blogpost in teamverband is samengesteld.