/ Meestgestelde glasvezel vragen
- Wat moet er gebeuren om mee te kunnen doen?
- Wat moet ik voorbereid hebben om aangesloten te kunnen worden?
- Kan telefonie via glasvezel?
- Wat is CPE?
- Op welke kosten moet ik rekenen als alles is geïnstalleerd, zowel initieel als per jaar?
Geen antwoord op uw vraag? Vraag meer informatie aan door contact met ons op te nemen.
1. Wat moet er gebeuren om mee te kunnen doen?
Brofiber heeft een glasvezelnetwerk aangelegd van Reusel, via Eersel tot en met Veldhoven. Vanuit dit netwerk kunnen ook lokale gebieden in de kempen voorzien worden van glasvezel. Er hoeft dus niet meer gegraven te worden. Signet kan bedrijven die vallen binnen het postcodegebied per direct aansluiten op het netwerk. Op moment dat Brofiber de verbinding heeft opgeleverd bent u binnen 5 dagen online.
2. Wat moet ik voorbereid hebben om aangesloten te kunnen worden?
Tijdens een bedrijfsbezoek wordt de lokale situatie bekeken en geïnventariseerd (de zogenaamde sitesurvey). Daaruit blijkt bijvoorbeeld ook welke voorzieningen of voorbereidende maatregelen eventueel getroffen moeten worden. Voorbeelden kunnen zijn: aanleg van een stopcontact op de plaats waar de modem komt te hangen, zorgen voor toegang tot het terrein, pand of ruimte, afspraken maken om eventuele overlast zoveel mogelijk te voorkomen, et cetera.
4. Op welke kosten moet ik rekenen als alles is geïnstalleerd, zowel initieel als per jaar?
De kosten om op het glasnet aangesloten te worden, bestaan uit eenmalige kosten en maandelijkse kosten. De eenmalige kosten betreffen alle kosten om de aansluiting fysiek tot stand te brengen, zoals graafkosten, aanleg van een buizenstelsel, kosten voor vergunningen en installatiekosten.
De maandelijkse kosten betreffen de zogenaamde ‘flat fee’, waarbij men een vast bedrag per maand per aansluiting betaalt. De maandelijkse vastrechtkosten die u afdraagt aan Signet B.V. zijn gebaseerd op basis van o.a. de bandbreedte van de verbinding. Naast de eenmalige aansluitkosten en de vaste maandelijkse lasten, sluit u nog een overeenkomst af voor de internetdienst en eventueel aanvullende diensten zoals telefonie.
De aansluitkosten op de internetdienst komen te vervallen mits u vóór 1 oktober 2020 gebruikmaakt van dit aanbod.