/ Meestgestelde internet premium vragen

1. Wat is het verschil tussen bandbreedte en dataverkeer

Bandbreedte en dataverkeer worden door elkaar gebruikt. Het verbruik van dataverkeer wordt bepaald door het aantal Mb’s dat bezoekers van je website verbruiken. Een webpagina laden, een bestand downloaden, e-mails versturen en overige activiteiten op je hostingruimte beïnvloeden het dataverkeer dat je gebruikt. Bij elke webpagina die wordt geladen of bestand dat wordt gedownload wordt er data verzonden naar de computer van de websitebezoeker. Hoe meer mensen je website bezoeken, hoe meer data er wordt verzonden. En hoe groter in omvang de geladen / opgevraagde webpagina’s zijn hoe meer dataverkeer dat vraagt. Wanneer een bestand van 1 Mb op je website per maand 1000 keer gedownload wordt, is het dataverkeer van deze transacties 1000Mb.

Terug naar boven

2. Waarom een datalimiet?

Je hostingpakket heeft een dataverkeer limiet. Als je inlogt op je DirectAdmin controlpanel, dan zie je de waarden die je gebruikt aan opslag & dataverkeer versus de maximale waarden aan de rechterkant staan.

Dataverkeer gebruik wordt per maand gemeten: elke eerste dag van de nieuwe maand wordt de waarde weer op nul gezet.

Terug naar boven

3. Specificatie van het dataverkeer

Om te zien waar het meeste dataverkeer door wordt gebruikt kun je in DirectAdmin klikken op Site Summary / Statistics / Logs. Klik daarna op je domein, onder kopje Domain Webalizer Stats. Je ziet in dat scherm een grafiek met een tabel eronder. In de tabel kun je de kolom KBytes zien, dat is de waarde van je dataverkeer op maandbasis.

Als je klikt op een maand en naar beneden scrolt dan zie je onderdeel ‘Top 10 of Total URLs By KBytes’. Dat zijn de 10 website-onderdelen die het meeste dataverkeer hebben gegenereerd in de gekozen maand.

Terug naar boven

4. Wat gebeurt er als ik mijn datalimiet overschrijd?

Je bent zelf verantwoordelijk voor het verbruikte aantal Mb’s dataverkeer per maand. Als je dataverkeer 80% van het maximum of hoger is stuurt de server een seintje dat je het maximum nadert. Wij houden je dataverkeer ook in de gaten. Als je het maximum van je hostingpakket overschrijdt, dan nemen we contact met je op om te bespreken wat een goede oplossing is: pakket upgraden of dataverkeer beperken.

Terug naar boven

5. Wat houdt licht gebruik in?

  • Surfen en e-mailen
  • Niet meer dan één computer of tablet
  • Hoeveel Mbp/s internet heb ik nodig? 4 tot 8 Mbit/s

Terug naar boven

6. Wat houdt gemiddeld gebruik in?

  • Surfen en e-mailen
  • Uitzending Gemist of YouTube in hoge resolutie bekijken
  • Af en toe films of muziek downloaden
  • Meerdere computers of tablets
  • Hoeveel Mbit/s internet heb ik nodig? 20 Mbit/s of meer.

Terug naar boven

7. Wat houdt zwaar gebruik in?

  • Surfen en e-mailen
  • Uitzending Gemist of YouTube in hoge resolutie bekijken
  • Regelmatig films of muziek downloaden
  • Multiplayer (online) gamen
  • Meerdere computers of tablets
  • Hoeveel Mbit/s internet heb ik nodig? 50 Mbit/s of meer

Terug naar boven

Liever iemand persoonlijk spreken?

Heeft u een vraag voor een van onze specialisten? Zij kunnen u alles vertellen over de mogelijkheden die wij speciaal voor uw bedrijf kunnen verzorgen. Hierdoor heeft u altijd een passende oplossing welke aansluit op uw business.