signON

/ Meestgestelde vragen over zakelijk internet

1. Welke internetsnelheid past bij mijn bedrijf?

Zakelijk internet heeft voor elke type verbinding een geschikte snelheid. Welke bandbreedte bij uw bedrijf en behoeften past is van verschillende factoren afhankelijk, zoals:

  • Hoeveel medewerkers gaan gebruik maken van de internetverbinding?
  • Maken al deze medewerkers even intensief gebruik van de verbinding?
  • Wat voor verkeer gaat er over de verbinding? Denk hierbij aan email-, surf- en/of backup en/of replicaverkeer en/of een koppeling met een cloud(provider).
  • Verstuurt (upload) u meer data dan dat u ontvangt (download) of viceversa?
  • Welk budget is er beschikbaar voor uw connectiviteitsoplossing(en)?

Het is eventueel mogelijk om naar aanleiding van de beantwoording van deze vragen een verdiepingsslag te maken op basis van beschikbaarheid van verbindingen (glasvezel-, xDSL-, mobiel- straal- of datacenterinternet) passend bij uw business, behoefte en budget.

Onze specalisten helpen u graag bij het maken van de juiste keuze.

Terug naar boven

2. Mbit of MByte? Wat is het verschil?

Bij het uitdrukken van internetsnelheden, spreken we altijd over Mbit, of nog beter; Mbit/s (megabit per seconde). Mbyte of MB wordt gebruikt om een bepaalde opslagcapaciteit weer te geven van een opslagmedium zoals een harde schijf.

Terug naar boven

3. We hebben meer bandbreedte nodig. Kan ik tijdens de contractduur upgraden?

‘Internet moet sneller. Meer bandbreedte tegen lagere kosten.’ Door de snelle technologische vooruitgang is deze quote bijna altijd van toepassing. Onze specialisten rekenen graag voor u uit of uw huidige verbinding geüpgraded en/of tegen lagere kosten verlengd kan worden.

Snelle upgrade service
Waar meer teamleden thuis gaan werken, groeit de behoefte aan veilige toegang tot bedrijfsnetwerken en applicaties. Wij zien dan ook een sterke groei in aanvragen van klanten voor extra bandbreedte-upgrades en uitbreiding van VoIP-diensten. Om uw continuïteit te kunnen waarborgen, staan we klaar om snel te acteren als uw bedrijf door meer thuiswerkers een acute behoefte heeft aan meer bandbreedte.

Terug naar boven

4. We maken geen gebruik van de afgenomen bandbreedte. Wat is er mogelijk?

Een aanpassing in uw IT-landschap kan er voor zorgen dat wensen op gebied van internetbandbreedte wijzigen. Veelal zien wij een groei in de vraag naar bandbreedte, maar deze kan ook verminderen. De behoefte aan bandbreedte kan dus af- en toenemen, maar wij adviseren altijd een bepaalde ‘headroom’ te reserveren om piekbelasting op te kunnen vangen wanneer dat nodig is. Onze specialisten kijken graag samen met u wat de mogelijkheden zijn.

Terug naar boven

5. Krijg ik altijd de beloofde snelheid?

Wanneer er gebruikgemaakt wordt van een niet-overboekte (niet-versneden) verbinding, bent u met een zakelijk internetabonnement verzekerd van de gevraagde internetsnelheid.

Bij bepaalde dragers, zoals bijvoorbeeld xDSL, is er een bepaalde overboekingsfactor die bepaalt welke bandbreedte er gegarandeerd kan worden. Zo is bij dergelijke verbindingen de afstand tot aan de dichtsbijzijndste wijkcentrale doorslaggevend voor de netto bandbreedte die overblijft.

Terug naar boven

6. Ik ervaar een trage internetverbinding, wat als het internet niet goed werkt?

Het kan zijn dat u een lagere snelheid ervaart dan dat u gewend bent. Dit kan verschillende oorzaken hebben, die te herleiden zijn aan uw eigen (LAN) of het externe (WAN) netwerk.

Om de status van de netwerken en onze systemen te controleren of storingsmeldingen te lezen kunt u terecht op onze statuspagina: https://status.signet.nl/.

U kunt tijdens kantooruren ook altijd contact opnemen met onze servicedesk via Tel: 085 747 00 00 (optie 1) of mail helpdesk@signet.nl.

Terug naar boven

7. Wat is de Fair-usepolicy (FUP)?

De Fair-usepolicy, afgekort FUP beschrijft hoeveel data er gedownload mag worden of wanneer een provider de verbinding mag vertragen. Fair-usepolicy is letterlijk vertaald naar het Nederlands “redelijk gebruik beleid”. Het komt er dus op neer dat het dataverbruik redelijk moet zijn. Voor de meeste providers die een fair-usepolicy hanteren is uw verbruik redelijk zolang deze niet structureel ver boven het gemiddelde verbruik van andere abonnees uitkomt.

Zakelijke internetverbindingen van Signet hebben nooit een fair-usepolicy.

Terug naar boven

8. Wat is een SLA?

SLA staat voor Service Level Agreement. Het doel van de SLA is het transparant en helder vastleggen van de service-afspraken, verwachtingen en verplichtingen, zoals prestatieniveaus, aankondigingstijden en beschikbaarheid van de door Signet geleverde dienst aan de klant. Deze SLA is onlosmakelijk verbonden met de tussen Signet en de Klant gesloten overeenkomst, waarvan de Algemene Voorwaarden van Signet integraal onderdeel uitmaken. Download hier onze Service Level Agreement.

Terug naar boven

Geen antwoord gevonden op uw vraag?

Heeft u een vraag voor een van onze specialisten? Zij kunnen u alles vertellen over de mogelijkheden die wij speciaal voor uw bedrijf kunnen verzorgen. Hierdoor heeft u altijd een passende oplossing welke aansluit op uw business.