My Signet

/ Vragen over overstappen op zakelijk glasvezel

1. Wanneer glasvezelinternet?

4G/5G mobiel
ADSL/Kabel
Zakelijk glasvezel
Snelheid 50 Mbps 100 Mbps 1.000 – 10.000 Mbps
Bedrijfsgrootte ZZP MKB MKB+
Gebruik Ideaal als back-upverbinding en tijdelijke locatie Internetverbinding voor kleinere ondernemingen. Ideaal als back-up voor primaire lijn Internet met een zeer hoge beschikbaarheidsgarantie
Toepassing Chatten E-mail Videobellen
Video streamen Browsen Office 365
Social media Gaming Bellen via VoIP

2. Hoe werkt de voorbereiding?

Binnen enkele weken na ontvangst van de getekende overeenkomst ontvangen wij van de netwerkleverancier een geplande opleverdatum. Om deze datum vast te stellen zijn een aantal controles nodig:

Het zogenaamde site survey

  • Wat is de graafroute naar het bestaande netwerk
  • Waar is de aansluiting in het pand/is er in het pand glasvezel nodig
  • Locatie waar de glasmodem geplaatst kan worden
  • Stroom voorziening

Indien het noodzakelijk is dat de aannemer uw pand hiervoor bezoekt, dan wordt er vooraf contact opgenomen.

Na de site survey kan een netwerkplan worden gemaakt en de eventueel benodigde vergunning worden aangevraagd. Per gemeente is het afhankelijk hoelang het aanvragen van de vergunningen gaat duren.

Na het verkrijgen van de vergunningen gaat de aannemer de werkzaamheden inplannen.

Terug naar boven

3. Hoe gaat de uitvoering in zijn werk?

Dit bestaat uit het graven en leggen van buizen om de glasvezel verbinding bij het pand/locatie te krijgen. Dit zal altijd gebeuren zodat er zo min mogelijk hinder optreed.

Terug naar boven

4. Hoe verloopt de oplevering van glasvezel?

De glasvezel wordt met een hoge druk door de buis geblazen. Deze vezel loopt vanaf het bestaande glasvezelnetwerk tot aan de aansluiting op uw locatie.

Bij ieder glasvezel-abonnement verzorgen wij de installatie van de glasvezelverbinding en de router op uw bedrijfslocatie. Wij zorgen voor de configuratie en de juiste aansluiting, zodat u kunt vertrouwen op een snelle en betrouwbare verbinding. Tijdens het aansluitproces houdt een medewerker van Service Delivery contact, zodat u goed op de hoogte bent van de planning en de stappen die we nemen.

We zijn pas tevreden als u dat ook bent.

Terug naar boven

5. Wat is CPE?

Nu kan de glasvezel in het pand afgemonteerd worden op de glasvezelmodem. Een glasmodem wordt ook wel een CPE genoemd (Customer Premisses Equipment). De CPE is nodig om te zorgen dat er een verbinding gemaakt kan worden met het Signet Netwerk.

Terug naar boven

6. Hoe lang duurt het opleveren van een glasvezelverbinding?

Hoe lang een oplevering van een glasvezelverbinding duurt, zal afhangen van het feit of er al een bestaande verbinding rondom uw locatie aanwezig is. Indien er graafwerkzaamheden plaats moeten vinden, kunt u rekenen op een gemiddelde oplevertermijn van 10 tot 16 weken. Ligt er al een glasvezelkabel in de grond, dan gaat de aansluiting sneller.

Terug naar boven

7. Wie regelt mijn overstap?

Als u overstapt op een zakelijk glasvezel-abonnement van Signet, dan zegt u zelf het huidige contract op. De meeste internetproviders hanteren een maandelijkse opzegtermijn, maar lees het huidige contract altijd goed door. Zit u voor bepaalde tijd aan je contract vast, dan denken we graag mee hoe we u toch kunnen aansluiten zonder dat u voor dubbele kosten komt te staan. We verwelkomen u namelijk graag als klant.

Voorkom dat u zonder internet komt te zitten

Wij adviseren u om het huidige contract op te zeggen op het moment dat u van ons een definitieve opleverdatum hebt ontvangen. Het advies is om de internetverbinding in stand te houden, totdat we de nieuwe aansluiting hebben opgeleverd. Klanten kiezen bovendien vaak voor een geleidelijke overgang en schakelen het netwerk bijvoorbeeld in pauzes of buiten werktijden om.

Terug naar boven

Mijn vraag staat er niet tussen?

Lees hier meer over zakelijk internet in het algemeen. Heeft u een andere vraag? Op onze algemene FAQ vindt u alle veelgestelde vragen.

Terug naar boven

Liever iemand persoonlijk spreken?

Heeft u een vraag voor een van onze specialisten? Zij kunnen u alles vertellen over de mogelijkheden die wij speciaal voor uw bedrijf kunnen verzorgen. Hierdoor heeft u altijd een passende oplossing welke aansluit op uw business. Stel uw vraag via de live chat rechts onderin het scherm, mail naar info@signet.nl of bel (085) 7470000.