signON

/ Meestgestelde glasvezel vragen

1. Wat moet er gebeuren om mee te kunnen doen?

Om alle bedrijven met elkaar te verbinden, zullen er graafwerkzaamheden plaats moeten vinden. Om kosten te drukken, worden de graafwerkzaamheden per industrieterrein uitgevoerd. Er is geen minimale deelname nodig. Bij de aanleg worden alle bedrijven die hun deelname definitief hebben toegezegd meegenomen. Hierdoor bespaart u flink op de aansluitkosten. Later aansluiten kan ook, maar zal betekenen dat er opnieuw graaf- en aansluitwerkzaamheden uitgevoerd moeten worden vanaf de hoofdinfrastructuur tot het bedrijfspand. De kosten en ook de doorlooptijd worden hierdoor hoger.

Terug naar boven

2. Wat moet ik voorbereid hebben om aangesloten te kunnen worden?

Tijdens een bedrijfsbezoek wordt de lokale situatie bekeken en geïnventariseerd (de zogenaamde sitesurvey). Daaruit blijkt bijvoorbeeld ook welke voorzieningen of voorbereidende maatregelen eventueel getroffen moeten worden. Voorbeelden kunnen zijn: aanleg van een stopcontact op de plaats waar de modem komt te hangen, zorgen voor toegang tot het terrein, pand of ruimte, afspraken maken om eventuele overlast zoveel mogelijk te voorkomen, et cetera.

Terug naar boven

3. Kan telefonie via glasvezel?

Ja, dat kan. Het levert in veel gevallen zelfs interessante kostenvoordelen op. Signet biedt zakelijke telefonieoplossingen. Telefoneren zoals u gewend bent, maar dan via internet en tot 60% goedkoper. Vraag naar de mogelijkheden.

Terug naar boven

4. Wat is CPE?

Glasvezel in het pand wordt afgemonteerd op de glasvezelmodem. Een glasvezelmodem wordt ook wel een CPE genoemd (Customer Premises Equipment). De CPE is nodig om te zorgen dat er een verbinding gemaakt kan worden met het Signet-netwerk.

Terug naar boven

5. Op welke kosten moet ik rekenen als alles is geïnstalleerd, zowel initieel als per jaar?

De kosten om op het glasnet aangesloten te worden, bestaan uit eenmalige kosten en maandelijkse kosten. De eenmalige kosten betreffen alle kosten om de aansluiting fysiek tot stand te brengen, zoals graafkosten, aanleg van een buizenstelsel, kosten voor vergunningen en installatiekosten. Deze kosten zullen behoorlijk stijgen nadat het netwerk is aangelegd; het voordeel van een gezamenlijke actie valt dan immers weg omdat alle werkzaamheden voor een individueel bedrijf uitgevoerd worden.

De maandelijkse kosten betreffen de zogenaamde ‘flat fee’, waarbij men een vast bedrag per maand per aansluiting betaalt. De maandelijkse vastrechtkosten die u afdraagt aan Signet B.V. zijn gebaseerd op basis van o.a. de bandbreedte van de verbinding. Naast de eenmalige aansluitkosten en de vaste maandelijkse lasten, sluit u nog een overeenkomst af voor de internetdienst en eventueel aanvullende diensten zoals telefonie.

Voor deze samenwerking hebben Signet en Glasnet Veghel B.V. een gezamenlijk aanbod uitgewerkt. Dit aanbod is geldig tot 1 oktober 2020.

Geen antwoord op uw vraag? Vraag meer informatie aan door contact met ons op te nemen.

Terug naar boven

Liever iemand persoonlijk spreken?

Heeft u een vraag voor een van onze specialisten? Zij kunnen u alles vertellen over de mogelijkheden die wij speciaal voor uw bedrijf kunnen verzorgen. Hierdoor heeft u altijd een passende oplossing welke aansluit op uw business.