My Signet

Blog overzicht

/ Signet en Breedband, binnen een jaar als één expertteam samen

Signet & Breedband werken, als connectiviteitsspecialisten onder de vlag van team.blue, al een jaar als één team samen. Hoe zag de afgelopen periode eruit en waar werken we nu aan? Aan het woord: algemeen directeur Quintijn Knepper en technisch directeur Remco Bressers.

Quintijn en Remco, Signet & Breedband

Foto: Remco Bressers (links) en Quintijn Knepper (rechts).

“De overname van Breedband, precies een jaar geleden, was een prachtig avontuur. Tot op de dag van vandaag kloppen het gevoel en de match nog steeds. De combinatie Breedband en Signet is overlappend en complementair tegelijkertijd en heeft ontzettend veel potentie”, aldus Quintijn. Het creëren van een specialty connectivity brand binnen team.blue was in eerste instantie geen voor de hand liggende keuze, omdat de andere labels vooral gericht zijn op mass hosting. “Het was een pad met uitdagingen, maar we hebben vastgehouden aan onze overtuiging. We brachten de slagingskans van 1% naar 100%, getuige waar we nu staan.” 

Eén team vanuit Arnhem en Eindhoven

Momenteel werken we met 55 experts vanuit de locaties in Arnhem en Eindhoven. Remco vertelt: “Wat een energie komt er uit dit team. Vrijwel alle disciplines, van Support tot Marketing en van Techniek tot Service Delivery, werken als één team samen. De kans dat we met dit team tegen een ‘expertise-gat’ aanlopen is nihil. Mocht het toch gebeuren, dan kunnen we vertrouwen op de expertise binnen team.blue”. Het opbouwen van de samenwerking tussen de teams was in coronatijd niet altijd makkelijk. Nu collega’s elkaar live zien gaat het in sneltreinvaart. “De beste gesprekken vinden toch plaats bij het koffiezetapparaat; daar bouw je vertrouwen op.”

Signet losser, Breedband volwassener

“In Eindhoven was er met de komst van Breedband veel herkenning in het Signet van 10 jaar geleden”, zegt Remco: “De Signet-collega’s zagen in Arnhem een team van jonge honden dat veel plezier beleeft in wat ze doen. Er was ook veel bewondering voor de snelle groei die Breedband had doorgemaakt. Maar tegelijkertijd herkenden ze ook de risico’s van een succesvolle scale up. Daar was Signet als bedrijf veel verder in. Het afgelopen jaar zijn de labels flink naar elkaar toegegroeid. Signet is wat losser geworden en Breedband wat meer volwassen. We vieren samen onze uitjes en successen en werken steeds meer samen vanuit één verhaal en één portfolio.”

Hetzelfde spel in een volgende versnelling

Quintijn en Remco bedanken in het bijzonder de klanten van Breedband voor het vertrouwen. “Tot op de dag van vandaag heeft geen klant opgezegd en dat terwijl er veel relaties zijn met een historische match. Hopelijk kunnen we laten zien dat ze nog steeds zakendoen met een bedrijf met dezelfde passie en gedrevenheid, maar met een grotere omvang, stabiliteit en slagkracht. We spelen als het ware hetzelfde spel, maar in een volgende versnelling. Daarom ook alle complimenten voor ons team dat de kwaliteit heeft weten te borgen. Na de overname zijn we samen met trots en vertrouwen aan een nieuwe missie begonnen.”

Lange termijn zekerheden 

Quintijn gaat verder: “Ik hoop dat onze klanten ook ervaren dat er een duidelijke focus is op een lange termijn samenwerking. We willen laten zien dat we onze klanten niet alleen vandaag, maar ook over vijf jaar nog steeds goed kunnen helpen. Hier doen we veel voor, zoals het completer maken van ons team, behalen van ISO-certificeringen, scherp houden van de prijsstelling en investeren in ons netwerk. "We ‘knopen’ momenteel onze netwerken aan elkaar en consolideren de infrastructuur. Hierdoor kunnen we bijvoorbeeld makkelijker redundante upgrades doorvoeren, 10 Gig verbindingen opleveren en legacy uitfaseren. Met dit soort lange termijn zekerheden blijven we samen vooruit gaan,” vult Remco aan.

Operationele optimalisatie 

“Voor techniek geldt bijvoorbeeld ook dat we het afgelopen jaar de diepte hebben opgezocht. Zo zijn techniek en pre-sales van elkaar gescheiden, waardoor we veel beter de juiste oplossing voor de klant kunnen bepalen. Voor beide labels staat er ook een dedicated customer solutions team paraat dat vraagstukken van de klant vertaalt naar praktische oplossingen. Ook hebben we onze support uitgebreid en samengevoegd en dat betekent meer expertise onder één dak. Op deze manier kunnen we escalaties beperken en onze klanten nog beter én sneller helpen.”

Connect, hét partnerprogramma van Signet en Breedband 

Eerder dit jaar is ook ‘Connect’ gelanceerd; hét partnerprogramma van Breedband en Signet. Signet was al 2,5 jaar eerder begonnen met ondersteunen van ICT-bedrijven die de lokale markt bedienen en gebruik willen maken van onze producten en diensten. Quintijn vertelt: “Wij zijn het partnerprogramma gaan inzetten bij Breedband tegen de voorwaarden die Signet al had. Dat heeft zijn vruchten afgeworpen. Partners leunen op ons en wij ondersteunen hen met dedicated partner management. We zijn een verlengstuk van elkaar. We faciliteren samen de eindklant met IT-oplossingen, terwijl de partner in de lead blijft.”

Faciliteren van toekomstbehoeftes

Hoe ziet de komende tijd eruit? Quintijn zegt daarover: “We blijven ons ontwikkelen en opnieuw uitvinden, zodat we met ons portfolio nog dichter bij de klant komen te staan. ICT faciliteert toekomstbehoeftes waarvan je in veel gevallen het bestaan nog niet eens afweet, want technologie blijft zich in een rap tempo doorontwikkelen. Als bedrijf moet je kunnen meegroeien met de klant en daarbij afstemmen op de omvang en de fase waarin de klant zich bevindt. Of het nu gaat om bestendiging of opschalen: de IT-manager kan rekenen op de slagkracht van een grote partij én het persoonlijk zakendoen van een partner dichtbij. Dát is uniek in onze markt.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen

Blog overzicht

Auteur: Signet-redactie

Is de auteursnaam die we gebruiken wanneer een blogpost in teamverband is samengesteld.